کسب و کار

پیشرفت در کسب و کار

راه اندازی کسب و کار نیازمند ویژگی های بسیار زیادی است، در این سایت سعی شده است تا مواردی را که برای راه اندازی کسب و کار لازم است، بطور مختصر قرار دهیم که شامل:

تست های کارافرینی

 تست توفیق طلبی  

تست موفقیت طلبی 

تست ریسک پذیری  

     تست خلاقیت     

افراد زیادی هستند که زمان زیادی را صرف انجام مراحل شروع کسب و کار میکنند شاید هم سالها  مدارک و مستندات زیادی را جمع آوری کنند اما در مرحله عمل هیچ اقدامی نمیکنند و تمامی آن مدارک بایگانی میشوند و هیچ وقت مورد استفاده قرار نمی گیرند، مثل پروژه های دانشگاهی که در کتابخانه دانشگاه ها خاک میخورند، در صورتی که اقدام و شروع حقیقی یک کار بسیار مهم است؛

جمله معروف جو ویتالی را فراموش نکنید ” پول عاشق سرعت است”

حال راه حل چیست؟ باید گفت برای پیدا کردن راه حل بهتر است از تجربه دیگران که کسب و کاری را شروع کرده اند و موفق بودند استفاده کرد و اشتباهات کسانی که موفق نشدند را تکرار نکرد، پس از کمی بررسی و خواندن زندگی نامه افراد موفق میتوان به موارد مشترکی دست پیدا کرد که تقریبا در بین تمام آنها مشترک بوده، افراد موفق چطور رفتار کردند؟

اولین و مهمترین مورد این بوده است که دنبال علاقه شان رفتند نه دنبال کسب درآمد و ثروت، در تمامی فعالیت های اقتصادی درآمد وجود دارد، درآمد کم آن شغل نصیب افرادی میشود که بدون علاقه و با زور کار میکنند و  درآمد زیاد آن نصیب افرادی می شود که با علاقه کار میکنند، چرا که علاقه باعث صبوری در کار و همچنین دقت و موارد دیگر در کار می شود که باعث متمایز بودن تولید و یا خدمات شده و به تبع آن رضایت و ماندگاری مشتری را بدنبال دارد.

دومین مورد، آنها خود خودشان بودند فقط همان چیزی که در وجودشان داشتند را بکار گرفته اند و نقش بازی نکردند از امروز به رفتار اطرافیان خود که موفق بوده اند دقت کنید حتی به افرادی که در تلویزیون کار میکنند و هنرمند هستند بازیگر مجری و… همه آنهایی که محبوب میشوند، خودشان هستند مخصوصا مجری برنامه های زنده من خودم در مصاحبه های انها این مورد را شنیده ام “من مقابل دوربین خود خودم هستم” از این به بعد شما هم به مصاحبه های انها خوب دقت کنید شاید افرادی را هم ببینید و بعد متوجه شوید که نقش بازی میکنند و موفقیت یا محبوبیتی دارند اما اینها همیشگی نیست و مقطعی است.

سومین مورد، آنها اهل عمل هستند به محض اینکه چیزی را میخواهند تحت هر شرایطی انجام می دهند و بهانه برای انجام ندادن آن در اینده نمیآورند.

چهارمین مورد، آنها از کمک های دیگران بخوبی استفاده میکنند و اگر احتمال بدهند شخصی می تواند به آنها کمک کند سریع از او درخواست کمک میکنند تا کمک شان کند.

پنجمین مورد، آنها در کار خیلی سماجت دارند اگر در راه درستی قدم بردارید کارها به موفقیت ختم می شوند ولی با تعداد شکست های متفاوت مهم این است که  در مقابل هر شکست توان تحمل کردن را داشته باشید و در ان کار سماجت داشته باشید، دقت کنید که در راه درست سماجت داشته باشید اگر راه را اشتباه انتخاب کرده باشید سماجت شما باعث دور شدن از هدف می شود.

موارد زیاد دیگری وجود دارد که بنظر من مهمترین آنها موارد بالا بودند و عمل کردن به تک تک انها خیلی سخت است، بعضی افراد موفقچند تا از ان ویژگی ها را دارند ولی در ویژگی ها ی دیگر مشکل دارند من هم تمامی موارد بالا را در رفتار خودم نمیبینم بعضی از انها ضعیف هستند که باید سعی کنم تقویت کنم شما هم باید همین کار را انجام دهید.

اگر بخواهیم بطور خلاصه و مفید برای شروع یک کسب و کار صحبت کنیم در مرحله اول داشتن ایده است و در مرحله بعدی سعی کنیم کلیت کار را خیلی سریع بنویسیم و دقت کنید نهایت زمانی که روی نوشتن نحوه کار صرف میکنید (بیزینس پلن) نباید بیشتر از ۲۴ ساعت باشد و بعد در مورد ایده خود تحقیقات کلی انجام میدهید پیدا کردن رقبا و درآمد آنها و … این کار هم نباید بیشتر از  ۴۸ ساعت انجام شود و بعد تصمیم بگیرید که میخواهید این کار را انجام دهید یا خیر، خیلی سریع شروع به کار کنید از همه مهمتر باید به کار خود تعهد و ایمان داشته باشید حالا برای شروع کار نیاز به منابع دارید در انتخاب منابع خیلی وسواس نداشته باشید چرا که هر چقدر وسواس داشته باشید زمان شروع کار شما به تعویق میافتد و اینکه در شروع شما منابع مالی خیلی محدودی دارید که میتوانید تخصیص دهید برای اطلاعت بیشتر کارآفرینان  منابع مالی خود چطور تامین میکنند را مطالعه کنید سعی کنید خیلی ساده و ارزان منابع خود را تهیه کنید و در شروع اصلا با رقبای خود از لحاظ ظاهر رقابت نکنید چرا که شاید آنها هم در اول کار خود از همین الان شما ضعیف تر بوده اند، بعضی ها به جزیی ترین مسئال فکر میکنند و کلی وقت و هزینه صرف میکنند؛ بعنوان مثال برای طراحی یک لوگو  وقت زیادیی صرف میکنند در صورتی که در آینده به راحتی میتوان تغییر داد، در زیر لوگو شرکت های بزرگ را قرار داده ام که بعد از پیشرفت تغییر کرده و شما لوگوی اولیه آنها را ندیده اید چرا که اصلا شما شناختی در مورد آن برندها نداشته اید،

bmw-current

canon-current

coke-current

fiat-current

ibm-current

mazda-current

شما شروع کنید و وقتی به این باور رسیدید که میتوانید در کسب و کار خود موفق شوید، بعد جزییات را کامل کنید؛ مطمئن باشید با بازخوردی که از مشتریان خود دریافت میکنید شما می فهمید که چطور باید جزییات را کامل کنید، هر چیزی که دارای رشد میباشد از کمترین حد خود شروع میکند وکم کم کامل می شود از انسان گرفته که در بدو تولد نمی تواند هیچ کاری انجام دهد تا یک برنامه تلویزیونی مثل خندوانه که در این چند سال که سه فصل از آن کذشته روز به روز و فصل به فصل کامل تر و کامل تر شده این فیلم و ببینید و به تمام جزییات دقت کنید، تعداد جمعیت حضار و دکور و خیلی موارد دیگر .

شما هم رشد می کنید و در طول این مدت خود کار راه کامل شدن را به شما نشان می دهد و این خیلی بهتر از آن است که شما از اول زمان و انرژی را صرف کامل کردن فعالیت خود کنید، در حقیقت کار شما با توجه به نیازش کامل می شود.