بازاریاب ها میدانند که شما چه می خواهید

marketing-page

خانمی با لیست خرید وارد مارکت بزرگی میشود که با  قفسه ای بزرگ و حدود ۲۰۰ مدل متنوع  از غلات صبحانه  مواجه است که باید یکی را برای خانواده خود انتخاب کند. بهتره کدام  مدل را خرید کند از نوع برنجی، ذرتی، شیرین یا معمولی؟ یا بهتره  ویتامین دار بخره؟ بفکر بچه اش باشه و آن مدل که داخلش اسباب بازی دارد؛ یا شاید هم بعضی از مدلهایی که کوپن تخفیف دارند یا آن مدلی و که تو تلویزیون تبلیغ شاد تری داشته یا تخفیف فروشگاهی داره؟ کدام مدل یا برند و باید بخره؟

16637735_s

نهایتا آن مدلی و می خرد که بیشتر دوست داره چرا که مزیت های بهتری  نسبت به بقیه داره.

بازاریابها برنامه هوشمندانه ای را طرح می کنند که خریدارن تشویق شوند و یک محصول دیگری را بجای آن محصولی که می خواستند خرید کنند ، بخرند.در اغلب موارد این تشویق با غذایی که داخل جعبه هست صورت میگیره، و خریداران را جذب میکند.

بازاریابی استراتژی است که برای فروش برنامه ریزی شده؛ بازاریاب بر نحوه عرضه محصول که شامل اسم محصول، نوع تبلیغ محصول ،قیمت گذاری محصول، بسته بندی محصول و چگونگی مجاب کردن مشتری برای خرید، مدیریت مستقیم دارد.  بطور مختصر می توان گفت، هدف بازاریابی بوجود آورد کانالی مناسب برای فروش محصولی خاص که از اول مد نظر شرکت بوده، می باشد .

برای فروش محصول یک سری فاکتور ها باید مورد توجه قرار گیرد که شامل: جنسیت، سن، تحصیلات ومنطق خریداران که  میخواهند خرید کنند؛ سپس تیم بازاریابی شروع به برنامه ریزی هدفمندی را بر روی بخشی از  بازار طراحی میکنند، (تقسیم بازار میکنند)  آنهایی که مستعد به خرید آن محصول خاص هستند.

واضح است که تکنیک  فروش ابزارآلات ، خودکار ، مداد و  ساعت مچی گران قیمت کاملا با هم متفاوت هستند

سالم بودم مواد غذایی خیلی اهمیت دارد اما برای خودکار چنین نیست ، فرآیند فروش ابزار باغبانی اصلا شبیه به فروش مواد غذایی نیست. افراد ثروتمند برای خرید ساعت گران قیمت اقدام میکنند، دانش آموزان برای خرید خودکار، بازاریابان کاملا باید به این موارد توجه کنند که چه گروهی مصرف کننده محصولات آنها هستند و کمپین فروش خود را طراحی کنند .

انتظار میرود که شرکتها در محصولات جدید خودشان خلاقیت بخرج دهند، به عنوان مثال پودری  که از میوه های خشک  تولید شده و وقتی با آب گرم مخلوط میکنند تبدیل به سس خوش مزه برای کودکان می شود، هرچند کودکان دوست دارند که این سس خوشمزه را بخورند اما توسط والدین آنها خریداری می شود؛ پس هدف اصلی شرکت  بازاریاب روی والدین است مخصوصا مادرها

  دو مورد برای مادرها در اولویت هستند، اولین مورد ، آنها می خواهند که بچه هایشان همیشه سالم  باشند و دومین مورد ، مادر خوبی برای بچه ها باشند و بازاریابان از این اطلاعات برای  پیدا کردن و انتخاب یک اسم خوب روی غذای جدید کودک استفاده میکنند، مثلا: شروع سالمتی

و همچنین آنها شعار مناسبی درست می کنند: برای بچه هایتان شروع سالمتی را خرید کنید.

این شعار دو مفهوم بیرونی و درونی دارد ، مفهوم بیرونی مستقیما اشاره میکند به مادرهایی که  بچه ها را با یک غذای سالم تغذیه میکنند و همچنین مفهوم درونی اشاره دارد به مادرانی که می خواهند مادران خوبی باشند چرا که آنها غذای سالمی را برای بچه ها میخرند

تیم بازاریابی تصمیم میگیرد که چطور و کجا میوه های سالم را برای بچه ها عرضه کند

آنها باید تصمیم گیری کنند که تبلیغات را درکجا انتشار دهند و بهتر است چه مطلبی را بگویند.

احتمالا تیم بازاریابی در تبلیغات خود  از یک دکتر کودکان معروف درخواست میکند که  تاکید بیشتری بر سلامتی کودکان داشته باشد.

 قطعا باید در تبلیغ چیزهایی شبیه خوش مزگی، حاضر شدن راحت، مغذی بودن را تاکید کرد شاید هم در تبلیغات کوپن های خرید رایگان محصول را ارائه دهند.

احتمالا تیم بازاریابی تلاش خواهند کرد ایده هایی را برای فروش بیشتر پیشنهاد دهند، مثلا تعیین جایزه، اهدا کردن  بورس تحصیلی به یک برنده خوش شانس ؛ تیم باید تصمیم گیری کند که روی چه گروهی میخواهد تمرکز کند، فروش داخلی یا صادرات غذای کودک به کشور های خارجی.

شرکت های طراح بسته بندی همیشه مدلهای جدیدی را طراحی میکنند که بسته بندی  محصول را جذاب تر میکند، تیم بازاریابی قبل از عرضه محصول  شعار محصول، اسم محصول و بسته بندی آن را توسط مادران امتحان می کنند و به رفتار مادران توجه میکنند تا از رفتار آنها بازخودر گرفته و ایرادات را اصلاح کنند ، اگر استراتژی بازاریابی تاثیرگذار باشد مادران باید محصول “شروع سالمتی”  را از قفسه غذاهای کودک انتخاب کنند.

در نهایت محصولات جدید در قفسه مارکت ها توزیع خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *